You are visiting the Poland Kee Safety website from United States. Would you like to go to the United States site?
Pracownicy często muszą wchodzić na przyczepy płaskie lub wagony kolejowe, aby zabezpieczyć ładunek lub usunąć plandeki i inne elementy zabezpieczające przed rozładunkiem.
Bez odpowiedniego zabezpieczenia przed upadkiem są oni narażeni na poważne obrażenia lub śmierć w przypadku niewłaściwego stąpnięcia lub innego wypadku.
Przykładowo, w przypadku pociągów na trasach zelektryfikowanych liniami napowietrznymi, pantograf na dachu lokomotywy jest podtrzymywany przez ciśnienie sprężonego powietrza.
Aparat wymaga okresowych przeglądów profilaktycznych, z których część można wykonać tylko na dachu lokomotywy.W tej sytuacji, jeżeli pracownik ma dostęp do dachu w pobliżu pantografu i nie potrzebuje dostępu do pozostałej części dachu, niedroga kotwica jednopunktowa z samozwijającą się linką asekuracyjną (SRL) może być jedynym potrzebnym systemem powstrzymywania spadania.